System Leasingowy - Logo

System Leasingowy

ico-leasingSystem Leasingowy jest przeznaczony do obsługi firmy w zakresie prowadzenia działalności leasingowej. Funkcjonalność systemu wspiera wszystkie procesy pracy w firmie leasingowej. System jest zintegrowany z systemem finansowo-księgowym, zarządzania majątkiem oraz kadrowo-płacowym. Dzięki elastycznej konstrukcji system może być dostosowany do specyficznych potrzeb klienta.

Funkcjonalności systemu

Przygotowanie oferty

  • ewidencja wszystkich zgłoszeń klienckich, co pozwoli na śledzenie aktualnych potrzeb rynku  i dostosowanie działalności poprzez rozszerzenie asortymentu produktów, obszaru działania itp. Przy ewidencji zgłoszeń w celu zwiększenia ergonomii możliwe jest wykorzystanie już zgromadzonej informacji, korzystanie ze słowników, wiązanie zgłoszeń z przedstawicielami handlowymi zorientowane na przyszłe rozliczenie prowizji
  • przygotowanie oferty – możliwość kształtowania harmonogramu spłat ratalnych: naliczenia rat równomiernych oraz dowolnych nierównomiernych poprzez określenie wartości części kapitałowej bądź wartości całej raty dla poszczególnych rat. Możliwość kształtowania opłat sezonowych.
  • konfigurowalna lista rodzajów dokumentów wysyłanych wraz z ofertą
  • możliwość kształtowania treści dokumentów wysyłanych klientowi
  • wydruk dokumentów

ico-excellEwidencja wniosków klienckich

  • przygotowanie wniosku
  • możliwość kształtowania treści dokumentów, wydruk dokumentów dla klienta (PDF)
  • możliwość dołączania do sprawy innych plików – skanów, arkuszy kalkulacyjnych itp., co pozwala na przegląd kompletu dokumentów związanych ze sprawą
  • wsparcie dla oceny klienta i ryzyka

Uruchomienie umowy leasingowej – czynności związane z etapem zawarcia umowy

  • możliwość kształtowania treści dokumentów, wydruk dokumentów dla klienta (PDF)
  • możliwość dołączania do umowy (sprawy) innych plików – skanów, arkuszy kalkulacyjnych itp., co pozwala na elektroniczny wgląd do kompletu dokumentów związanych ze sprawą
  • wystawianie faktur za opłaty początkowe
  • obsługa zakupu i ewidencja środków trwałych
  • rejestracja faktur zakupu i kosztowych oraz refakturowanie poniesionych kosztów
  • integracja z modułem wystawiania przelewów bankowych

ico-lookraportBieżąca praca z umowami

  • ewidencja polis ubezpieczeniowych, kalkulacja spłat ratalnych ubezpieczenia
  • monitorowanie ubezpieczeń
  • ewidencja faktur kosztowych oraz refakturowanie poniesionych kosztów na kontrahenta, możliwość przypisania kontrahentom indywidualnych stawek opłat
  • monitorowanie opłat podatku POŚT
  • wystawianie faktur ratalnych – leasingowych i ubezpieczeniowych
  • wystawianie innych faktur – za opłaty dodatkowe, korygowanie faktur
  • integracja z Systemem Finansowym
  • integracja z Systemem Majątku Firmy
  • integracja z systemem kadrowo-płacowym

ico-signpaperBieżąca praca z umowami – aneksy umów

  • ewidencja różnego rodzaju aneksów do umów m.in. zmiana okresu, wysokości rat, wykupu i innych parametrów finansowych, wstrzymanie okresowe rat, zmiana korzystającego (cesje, zmiana formy prawnej korzystającego) itp.
  • możliwość kształtowania harmonogramu rat pozostałych do spłaty

Bieżąca praca z umowami – monitorowanie zapłat i windykacja

  • rozrachunki z kontrahentami,
  • monitoring wpłat klientów
  • obsługa procesu windykacji – wystawianie wezwań do zapłaty, not odsetkowych

Bieżący kontakt z klientem i powiadomienia dla użytkowników

  • automatyczne zapisy związane z kolejnymi etapami w procesie uruchamiania i trwania umowy z powiadomieniami dla użytkowników programu o czynnościach do wykonania
  • ewidencja kontaktów z klientami, integracja poczty elektronicznej, powiadomienia i statusy
  • formułowanie przypomnień i powiadomień do użytkowników

Zakończenie umowy

  • przedterminowa i terminowa sprzedaż przedmiotów leasingu korzystającemu lub innemu podmiotowi

Naliczanie prowizji dla przedstawicieli handlowych i pracowników

ico-chartRaporty

  • szereg gotowych raportów m.in. kapitału pozostałego do spłaty, planów kapitału i odsetek wg miesięcy, wystawionych dokumentów sprzedaży, polis kończących się w zadanym okresie, obrotów, przeterminowanych spłat i należności itp.
  • możliwość kształtowania dowolnych raportów poprzez eksport danych z każdego przeglądu / listy danych w formacie arkuszy kalkulacyjnych Excel, csv lub OpenOffice

Dodatkowe atuty

  • rozbudowana kartoteka kontrahentów z rolami w umowach leasingowych
  • możliwość redakcji dokumentów emitowanych z aplikacji
  • konfigurowalne listy dokumentów i wymagań na każdym etapie procesu negocjacji, uruchomienia i trwania umowy
  • integracja z systemami i modułami FK, MF, Przelewy